Terugblik kick-off meeting Building Holland 2017

Terugblik kick-off meeting Building Holland 2017

Een exclusieve kick-off meeting vond plaats in de RAI Amsterdam voor alle partners van Building Holland 2017. Naast kennisdeling en enthousiaste presentaties stond praktische informatie over het event centraal.

Meer dan 100 partners werden verwelkomd door dagvoorzitter Inge Diepman, die terugblikte naar de geboorte van Building Holland in 2014. “Ik heb het genoegen dat ik daarbij aanwezig was”, geeft ze aan. Eventmanager Dave Refoealoe van Building Holland gaf aan dat het event gegroeid is en de organisatie grote plannen heeft om de sector toekomstbestendig te maken. “Met meer partners, meer bezoekers, inspirerende sprekers en innovaties proberen we een nieuwe standaard te zetten”, geeft hij aan.

De aanwezige partners tijdens de 2017-editie zijn divers, van gemeenten tot aannemers en installateurs. Zij krijgen allen de kans om gebruik te maken van het unieke uitnodigingstraject, waarin Building Holland ontzorgt. “We nemen u daarmee veel werk uit handen”, vertelt campagnemanager Jody Andernach van Building Holland. “Dit jaar hebben we gekozen om de focus te leggen op 6 thema’s: Woningen, Leisure & Retail, Kantoren, Logistiek Vastgoed, Zorgvastgoed en Scholen. “U kunt zich aan twee van deze thema’s verbinden. De thema’s komen onder andere terug in de Xperience Tour, een persoonlijke route voor deelnemers”, legt ze uit.

Innovation Boulevard

Nieuw dit jaar is de Innovation Boulevard, waar het mogelijk is om een innovatie op een sokkel te tonen. “Ook kunt u naast uw stand uw innovatie laten zien, op een sokkel“, laat event coördinator Barbara Berkelaar weten. “Wanneer bezoekers uw innovatie op de Innovation Boulevard zien, krijgen zij een verwijzing naar uw stand.” Ze legde ook de nadruk op het sprekersprogramma. “Ook dit jaar is er 3 dagen lang kennisdeling, waarvoor we inspirerende sprekers hebben geselecteerd”, aldus Berkelaar.

Terugblik kick-off meeting Building Holland 2017

vlnr: Barbara Berkelaar, Jody Andernach en Dave Refoealoe

Ook aanwezig op Building Holland 2017 is robot Pepper, die als verrassing aanwezig was op de kick-off. “Pepper vormt dit jaar het gezicht van de familie van koplopers en staat voor innovatie, technologische verandering en automatisering. Ze zal een belangrijk onderdeel worden van het uitnodigingstraject”, besloot Andernach.

‘Klant’

Inspirator Jan van Setten gaf de aanwezigen vervolgens een aantal eye-openers op het vlak van klantcontact. “Wat is de betekenis van het woord ‘klant’”, vroeg hij. “Het betekent ‘geïnteresseerd zijn’. Is hij niet geïnteresseerd, dan is hij geen klant.” Zijn advies was om een printje te maken in het hart van een klant. “Zorg dat je een goede indruk achterlaat en luister vooral goed. Wat wil een klant nu eigenlijk en op welke manier kunt u daaraan bijdragen?” Verder verzekerde hij de kick-off deelnemers dat fouten op zichzelf niet schadelijk zijn voor de relatie met een klant. “Integendeel. De manier waarop je een fout oplost kan wonderen doen voor je relatie. Ze onthouden dat je alles op alles hebt gezet om de fout op te lossen.”

Communicatie specialist Margreet Bouwman van ABB gaf aan waarom het loont om relaties uit te nodigen voor het event. “ABB is partner van Building Holland vanaf het eerste uur en ons primaire doel is nieuwe klanten ontmoeten. We vragen ons niet alleen voorafgaand aan het event af hoe we nieuwe bezoekers naar onze stand krijgen, maar ook hoe we naderhand in contact blijven met de klant. Vorig jaar hebben we een matchmaker ingezet om bezoekers te benaderen en naar onze stand te krijgen.”

Bereik neemt exponentieel toe

Social media trainer Elja Daae vormde het laatste onderdeel van het inhoudelijke programma van de kick-off. “U kunt bouwen aan uw relaties met LinkedIn”, liet zij weten. “Nederland zit in de top drie van most engaged countries van dit netwerkplatform. Er is veel aandacht voor publicaties op LinkedIn en alles draait om bereik.” Partners die veel bezoekers naar Building Holland willen halen, doen er goed aan om het platform optimaal in te zetten. “Ook het tweedegraads netwerk kan zeer interessant zijn. Je kunt al een verschil maken door een ‘post’ op LinkedIn te schrijven over Building Holland en dit te delen onder je collega’s. Als zij het vervolgens ‘liken’ of ‘sharen’, neemt je bereik exponentieel toe.

Terugblik kick-off meeting Building Holland 2017

Na de presentaties was het voor de deelnemers tijd om met elkaar en de organisatie van Building Holland in contact te komen. Naast een hapje en een drankje was er een Meet en Greet met Pepper. Bekijk het programma, presenatie, deelnemerslijst, social verslag en foto's op onze aanvullende overzichtspagina voor de kick-off meeting van 17 januari.

 

Bekijk de foto's en social verslag

permalink

Terug naar boven