Hét innovatie event voor de bouw, installatie en vastgoed

9 t/m 11 april 2019

Comfortabel binnenklimaat voor retail levert winst op

Comfortabel binnenklimaat voor retail levert winst op

De manier waarop we shoppen heeft een grote verandering doorgemaakt. Online winkelen is gemeengoed en de fysieke winkels moeten daarom een extra beleving bieden om te overtuigen. Een belangrijk onderdeel van een warm welkom is een comfortabel binnenklimaat.

Zo ook voor Van Os tassen en koffers in Amstelveen. “Het design is zo mooi, het ziet er niet uit als een airco”, vertelt medewerker Arthur Mourits enthousiast over de geïnstalleerde Samsung 360 cassette. “Ik was oude airco’s gewend, met van die klepjes waar je altijd mee bezig bent om ze goed te stellen, terwijl de klanten toch nog last van tocht hebben. Met deze 360 graden cassette is dat verdwenen en is het comfortabel in de hele winkel.”

De specialist op het gebied van tassen en koffers installeerde de cassettes omwille van de uitstraling die past in een modern interieur en het lagere energiegebruik. Een bijzonder kenmerk van de 360 cassette is het ontbreken van uitblaaslinialen. De cassette maakt gebruik van een drietal kleine stuurventilatoren om de luchtstroom te geleiden: in horizontale richting voor een tochtvrije koeling en in verticale richting voor een optimale verwarming.

Geen storingen

Het systeem werd geïnstalleerd door Cool Air uit Bodegraven. Directeur Martin Schenk: “De technische werking is uniek. Bij een systeem met 4-zijdige uitblaaslinialen blijf je altijd dode hoeken houden. Dat is de reden dat wij de 360 cassette bij Van Os hebben aangeboden. Door het ronde uitblaaspatroon komt de lucht werkelijk in alle hoeken en gaten.” De organisatie werkt al jaren met Samsung Cassettes en kanaalunits. We hebben nooit storingen hiermee. Dat is wat wij, installateurs, natuurlijk graag hebben: airco’s ophangen die geen storing geven. Daarmee kunnen wij met een gerust gevoel 5 jaar garantie geven.”

Mourits is blij met de genomen keuze. “Het is het nieuwste van het nieuwste en past bij de winkelbeleving die wij willen bieden. De klant moet zich thuis voelen: we schenken een bakje koffie, hij of zij krijgt persoonlijke aandacht en dat in een prettig klimaat. We laten ook ’s nachts op een lage stand het systeem aan staan. Dan is het in de ochtend meteen op een goede temperatuur.”


permalink

Overig nieuws


Op de hoogte blijven?

Wilt u in aanloop naar Building Holland op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen
en informatie? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief van Building Holland.

Inschrijven nieuwsbrief

Terug naar boven